Oefeningen bij hielspoor

Oefeningen bij hielspoor klachten

Een hielspoor is een verkalking in de aanhechting van het hiel bot. Veel Nederlanders hebben een hielspoor. Dit geeft zelf geen klachten. Maar als de spier of pees in de hiel overbelast of ontstoken raakt, kan dit een hele vervelende pijn in de voeten geven. Hielspoor is de meest voorkomende voetaandoening in Nederland. Soms is rust houden voldoende om de klachten te laten verdwijnen. Vaak is daarnaast therapie nodig, aangevuld met verschillende oefeningen, om het herstel te bevorderen. Oefeningen kunnen daarnaast helpen om klachten in de toekomst te voorkomen.

Sporten na een blessure

Jong en oud, man en vrouw, in teamverband of individueel: miljoenen mensen in ons land doen aan sport. Gelukkig, want sport en beweging is nodig om gezond en fit te blijven. Daarnaast zorgt sport voor ontspanning. Tijdens het sporten kunnen nog wel eens blessures ontstaan. Deze proberen we zoveel mogelijk te voorkomen door goed naar ons lichaam te luisteren, maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben en een blessure oplopen. Heb je momenteel een blessure? Of ben je bijna hersteld van de blessure? En ben je benieuwd hoe en wanneer je het sporten weer veilig kunt oppakken? In dit blog geven we verschillende tips voor sporten na een blessure.

Pijn in de heupen: Tips bij (terugkerende) heupklachten

Pijn in de heupen: Tips bij terugkerende heupklachten

Veel mensen denken dat heupklachten met name voorkomen bij senioren, maar dit is zeker niet het geval. Heupklachten komen voor bij alle leeftijdsgroepen en kunnen verschillende oorzaken hebben: (overmatig) sporten, overbelasting, slijtage of een ontsteking. Last van heupklachten en benieuwd wat je zelf kunt doen om de pijn te verminderen? In dit blog geven wij tips voor (terugkerende) heupklachten.

wat kun je doen bij spanningshoofdpijn

Wat kun je doen tegen spanningshoofdpijn?

Hoofdpijn is een klacht waar veel mensen last van hebben, namelijk 90 tot 95% van de bevolking. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn. Spanningshoofdpijn en migraine komen het vaakst voor. Na verkoudheid is hoofdpijn de meest gehoorde klacht bij de huisarts. Meestal is de impact van hoofdpijn onschuldig, maar een aantal vormen kunnen zo sterk zijn dat ze het dagelijks leven flink kunnen belemmeren. Fysiotherapie kan in sommige gevallen helpen de hoofdpijn te verminderen of zelfs helemaal weg te nemen. In dit blog vertellen we je wat te doen bij spanningshoofdpijn.

Fysiotherapie helpt bij klachten etalagebenen

Fysiotherapie helpt bij etalagebenen

De acute pijn van etalagebenen wordt veroorzaak door slagaderverkalking in je benen. Etalagebenen kunnen verholpen worden door intensieve looptherapie onder begeleiding van fysiotherapie.

Tips bij lage rugpijn

Iedereen heeft er wel eens last van: pijn in de onderrug. Vaak gaan de klachten na een tijdje vanzelf over. Maar wat kunt u doen als de rugklachten niet verminderen of juist erger worden? In dit blog geven we een aantal tips en oefeningen die u zelf kunt uitvoeren om de pijn te verlichten. Ook leggen we uit welke behandelingen in onze praktijk een oplossing zouden kunnen zijn.

wat kunt u doen bij hooikoortsklachten

Wat te doen bij hooikoortsklachten?

Als de lente begint, wordt het warmer en zonniger. Natuurlijke groeiprocessen komen op gang: steeds meer bomen en planten verspreiden hun pollen. Dit proces gaat vaak door tot het einde van de zomer. Naarmate het aantal pollen in de lucht toeneemt, stijgt het aantal mensen met hooikoortsklachten. Gelukkig zijn er genoeg dingen die u kunt doen om uw hooikoortsklachten te verminderen.

Nekpijn of schouderpijn na het slapen: oorzaken en oplossingen

Een veelgehoorde klacht in onze praktijk: ik heb last van nekklachten of schouderklachten na het slapen. Bij het opstaan merkt u het meteen. Geen fijne manier om de dag te beginnen! Meestal verdwijnen de klachten, gelukkig, in de loop van de dag (of dagen erna) vanzelf. Heeft u regelmatig last van klachten na het slapen dan is het verstandig om op zoek te gaan naar de oorzaak. Vaak is nekpijn of schouderpijn na het slapen het gevolg van een verkeerde slaaphouding. In dit blog licht in de oorzaken en oplossingen verder toe.

oefeningen bij schouderklachten

Welke oefeningen kan ik zelf doen bij schouderklachten?

Heeft u last van schouderklachten? Dan zijn oefeningen essentieel, want bij schouderklachten is het belangrijk om uw schouder te blijven bewegen. Zo voorkomt u dat uw schouder stijf wordt. Voor klachten aan de schouder kunt u terecht bij de fysiotherapeut, maar u kunt er ook zelf mee aan de slag. In dit blog geven we u vijf oefeningen die u zelf thuis kunt uitvoeren bij schouderklachten.

spierknopen

Spierknopen

U heeft er misschien wel eens van gehoord of zelfs last van gehad: spierknopen. In de volksmond ook wel triggerpoints genoemd. Maar wat is het, wat zijn de klachten en hoe kom je ervan af?