Blogs

wat kunt u doen bij hooikoortsklachten

Wat te doen bij hooikoortsklachten?

Als de lente begint, wordt het warmer en zonniger. Natuurlijke groeiprocessen komen op gang: steeds meer bomen en planten verspreiden hun pollen. Dit proces gaat vaak door tot het einde van de zomer. Naarmate het aantal pollen in de lucht toeneemt, stijgt het aantal mensen met hooikoortsklachten. Gelukkig zijn er genoeg dingen die u kunt doen om uw hooikoortsklachten te verminderen.

Nekpijn of schouderpijn na het slapen: oorzaken en oplossingen

Een veelgehoorde klacht in onze praktijk: ik heb last van nekklachten of schouderklachten na het slapen. Bij het opstaan merkt u het meteen. Geen fijne manier om de dag te beginnen! Meestal verdwijnen de klachten, gelukkig, in de loop van de dag (of dagen erna) vanzelf. Heeft u regelmatig last van klachten na het slapen dan is het verstandig om op zoek te gaan naar de oorzaak. Vaak is nekpijn of schouderpijn na het slapen het gevolg van een verkeerde slaaphouding. In dit blog licht in de oorzaken en oplossingen verder toe.

oefeningen bij schouderklachten

Welke oefeningen kan ik zelf doen bij schouderklachten?

Heeft u last van schouderklachten? Dan zijn oefeningen essentieel, want bij schouderklachten is het belangrijk om uw schouder te blijven bewegen. Zo voorkomt u dat uw schouder stijf wordt. Voor klachten aan de schouder kunt u terecht bij de fysiotherapeut, maar u kunt er ook zelf mee aan de slag. In dit blog geven we u vijf oefeningen die u zelf thuis kunt uitvoeren bij schouderklachten.

spierknopen

Spierknopen

U heeft er misschien wel eens van gehoord of zelfs last van gehad: spierknopen. In de volksmond ook wel triggerpoints genoemd. Maar wat is het, wat zijn de klachten en hoe kom je ervan af?

De rol van fysiotherapeuten bij COVID-19

Het zijn bijzondere tijden voor onze maatschappij. De eerste COVID-19 patiënten worden ontslagen uit het ziekenhuis, anderen herstellen thuis in isolatie. Laten we hopen dat het de komende tijd langzaam beter gaat en we weer meer vrijheid gaan krijgen. Echter zijn de problemen voor veel (ex)- COVID19 patiënten dan nog niet voorbij.