Blogs

Fysiotherapie bij triggerfinger

Fysiotherapie bij een triggerfinger

Een triggerfinger is een regelmatige gehoorde aandoening onder volwassenen. Je bent dus zeker niet de enige die hier last van heeft. Een trigger finger wordt ook wel een spring vinger of hokkende vinger genoemd. De naam is afgeleid van het knappende gevoel wat je voelt wanneer je de vinger strekt of buigt. Om snel van de klachten af te komen en de kans op herstel te vergroten, is het belangrijk dat je snel aan de bel trekt. Bijvoorbeeld bij een handtherapeut bij de fysiotherapiepraktijk.

De verschillen tussen fysiotherapie en manuele therapie

Bij Fysiopark Boshoven verhelpen we klachten door bijvoorbeeld reguliere fysiotherapie of manuele therapie. Onze therapeuten krijgen regelmatig de vraag wat het exacte verschil tussen deze behandelingen nu is. Deze verschillende behandelmethoden passen we toe bij verschillende klachten. Welke therapie is geschikt voor jouw klachten? Dat leggen we uit in dit blog!

Oefeningen bij hielspoor

Oefeningen bij hielspoor klachten

Een hielspoor is een verkalking in de aanhechting van het hiel bot. Veel Nederlanders hebben een hielspoor. Dit geeft zelf geen klachten. Maar als de spier of pees in de hiel overbelast of ontstoken raakt, kan dit een hele vervelende pijn in de voeten geven. Hielspoor is de meest voorkomende voetaandoening in Nederland. Soms is rust houden voldoende om de klachten te laten verdwijnen. Vaak is daarnaast therapie nodig, aangevuld met verschillende oefeningen, om het herstel te bevorderen. Oefeningen kunnen daarnaast helpen om klachten in de toekomst te voorkomen.

Sporten na een blessure

Jong en oud, man en vrouw, in teamverband of individueel: miljoenen mensen in ons land doen aan sport. Gelukkig, want sport en beweging is nodig om gezond en fit te blijven. Daarnaast zorgt sport voor ontspanning. Tijdens het sporten kunnen nog wel eens blessures ontstaan. Deze proberen we zoveel mogelijk te voorkomen door goed naar ons lichaam te luisteren, maar je kunt natuurlijk altijd pech hebben en een blessure oplopen. Heb je momenteel een blessure? Of ben je bijna hersteld van de blessure? En ben je benieuwd hoe en wanneer je het sporten weer veilig kunt oppakken? In dit blog geven we verschillende tips voor sporten na een blessure.

Pijn in de heupen: Tips bij (terugkerende) heupklachten

Pijn in de heupen: Tips bij terugkerende heupklachten

Veel mensen denken dat heupklachten met name voorkomen bij senioren, maar dit is zeker niet het geval. Heupklachten komen voor bij alle leeftijdsgroepen en kunnen verschillende oorzaken hebben: (overmatig) sporten, overbelasting, slijtage of een ontsteking. Last van heupklachten en benieuwd wat je zelf kunt doen om de pijn te verminderen? In dit blog geven wij tips voor (terugkerende) heupklachten.