Blogs

wat kun je doen bij spanningshoofdpijn

Wat kun je doen tegen spanningshoofdpijn?

Hoofdpijn is een klacht waar veel mensen last van hebben, namelijk 90 tot 95% van de bevolking. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn. Spanningshoofdpijn en migraine komen het vaakst voor. Na verkoudheid is hoofdpijn de meest gehoorde klacht bij de huisarts. Meestal is de impact van hoofdpijn onschuldig, maar een aantal vormen kunnen zo sterk zijn dat ze het dagelijks leven flink kunnen belemmeren. Fysiotherapie kan in sommige gevallen helpen de hoofdpijn te verminderen of zelfs helemaal weg te nemen. In dit blog vertellen we je wat te doen bij spanningshoofdpijn.

Fysiotherapie helpt bij klachten etalagebenen

Fysiotherapie helpt bij etalagebenen

De acute pijn van etalagebenen wordt veroorzaak door slagaderverkalking in je benen. Etalagebenen kunnen verholpen worden door intensieve looptherapie onder begeleiding van fysiotherapie.

Tips bij lage rugpijn

Iedereen heeft er wel eens last van: pijn in de onderrug. Vaak gaan de klachten na een tijdje vanzelf over. Maar wat kunt u doen als de rugklachten niet verminderen of juist erger worden? In dit blog geven we een aantal tips en oefeningen die u zelf kunt uitvoeren om de pijn te verlichten. Ook leggen we uit welke behandelingen in onze praktijk een oplossing zouden kunnen zijn.

wat kunt u doen bij hooikoortsklachten

Wat te doen bij hooikoortsklachten?

Als de lente begint, wordt het warmer en zonniger. Natuurlijke groeiprocessen komen op gang: steeds meer bomen en planten verspreiden hun pollen. Dit proces gaat vaak door tot het einde van de zomer. Naarmate het aantal pollen in de lucht toeneemt, stijgt het aantal mensen met hooikoortsklachten. Gelukkig zijn er genoeg dingen die u kunt doen om uw hooikoortsklachten te verminderen.

Nekpijn of schouderpijn na het slapen: oorzaken en oplossingen

Een veelgehoorde klacht in onze praktijk: ik heb last van nekklachten of schouderklachten na het slapen. Bij het opstaan merkt u het meteen. Geen fijne manier om de dag te beginnen! Meestal verdwijnen de klachten, gelukkig, in de loop van de dag (of dagen erna) vanzelf. Heeft u regelmatig last van klachten na het slapen dan is het verstandig om op zoek te gaan naar de oorzaak. Vaak is nekpijn of schouderpijn na het slapen het gevolg van een verkeerde slaaphouding. In dit blog licht in de oorzaken en oplossingen verder toe.